Το Ecolabel (Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα) είναι ένα εθελοντικό σύστημα πιστοποίησης που δημιουργήθηκε το 1992 από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την υποστήριξη της αγοράς προϊόντων φιλικών στο περιβάλλον. Περιλαμβάνει μελέτη της περιβαλλοντικής επίδρασης του προϊόντος ή της υπηρεσίας κατά τη διάρκεια όλου του κύκλου ζωής του, ξεκινώντας από την προέλευση των πρώτων υλών και συνεχίζοντας με την παραγωγή, τη διανομή (συμπεριλαμβανόμενης της συσκευασίας), τη χρήση από τους καταναλωτές και τη τελική απόρριψη του. Τα αποτελέσματα της μελέτης επαληθεύονται από ανεξάρτητο φορέα και στη συνέχεια το αντίστοιχο (ευρέως αναγνωρίσιμο) σήμα απονέμεται στην επιχείρηση/ οργανισμό.
Απευθύνεται –Κυρίως σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους παρακάτω κλάδους:
-
Προϊόντα καθαρισμού (απλά καθαριστικά, καθαριστικά υγειονομικών χώρων, απορρυπαντικά πιάτων, πλυντηρίων πιάτων & πλυντηρίων ρούχων, σαπούνια, σαμπουάν, μαλακτικά μαλλιών),
-
Είδη ένδυσης (υφάσματα, υποδήματα),
-
Βαφές & βερνίκια,
-
Ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεοράσεις, προσωπικοί υπολογιστές, φορητοί υπολογιστές),
-
Επικαλύψεις δαπέδων (ξύλινες, υφασμάτινες, σκληρές),
-
Έπιπλα (ξύλινα έπιπλα),
-
Είδη κήπου (βελτιωτικά χώματος, λιπάσματα),
-
Οικιακές συσκευές (λάμπες, ψυγεία, καταψύκτες, κλιματιστικά),
-
Λιπαντικά,
-
Στρώματα,
-
Προϊόντα χαρτιού (φωτοτυπικό χαρτί, χαρτί σχεδίασης),
-
Υπηρεσίες (τουριστικών καταλυμάτων & κάμπινγκ).
Ισχύς – Αναγνωρισμένο στην Ευρώπη.
Πως ωφελείται η επιχείρηση που υπάγεται στο σύστημα:
-
Απόδειξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας μέσω της μέτρησης των περιβαλλοντικών της επιδόσεων,
-
Μείωση του κόστους της επιχείρησης, μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικών πόρων,
-
Εύκολη αναγνώριση του οικολογικού σήματος από τους καταναλωτές,
-
Δημιουργία ευκαιριών αύξησης του πελατολογίου, μέσω της προσέλκυσης ευαισθητοποιημένων περιβαλλοντικά πελατών, που επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες βάσει κριτηρίων που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος,
-
Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης / οργανισμού προς τα ενδιαφερόμενα μέρη (πελάτες, προμηθευτές, προσωπικό της επιχείρησης, δημόσιοι φορείς, κοινή γνώμη), μέσω της απόδειξης της ευαισθησίας για το περιβάλλον,
-
Βελτίωση της επικοινωνίας της επιχείρησης / οργανισμού με τις δημόσιες αρχές,
-
Συνεχής αναβάθμιση της επιχείρησης μέσω της εφαρμογής αντικειμενικών μηχανισμών παρακολούθησης και μέτρησης που διασφαλίζουν τη συμμόρφωσή της με προκαθορισμένες προδιαγραφές/ απαιτήσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης,
-
Συμβολή της επιχείρησης στην παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.